زمان جاری : جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 8:18 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 13
نویسنده پیام
payam-nice آفلاین

مدیرکل
ارسال‌ها : 11
عضویت: 11 /7 /1392
محل زندگی: Tabriz
شناسه یاهو: payamkeivani

تشکر شده : 1
روش هایی برای دفع بوی سیر

سیر یکی از موادی است که آشپزی کردن بدون آن امکان ندارد. این ماده معجزه گر نه تنها غذاها را خوشمزه میکند بلکه برای سلامتی نیز فوق العاده مفید است. سیر خاصیت ضد سرطان دارد و از سرطان های سینه, روده, معده, گلو و پوست جلوگیری میکند. سیر برای سلامتی قلب و عروق نیز بسیار مؤثر می باشد.

سیر برای کاهش وزن هم بسیار خوب است زیرا متابولیسم بدن را بالا میبرد و باعث سوختن بیشتر کالری ها میشود. ضد کلسترل هم هست و در بدن مثل آنتی بیوتیک عمل میکند. هرچه از فواید آن بگوییم کم گفته ایم.

برای اینکه خاصیت کامل سیر نسیبتان شود باید آنرا خیلی ریز خورد کرده و حداقل ده تا پانزده دقیقه بگذارید بماند تا با اکسیژن هوا ترکیب شده و آنزیم های معجزه گر آن فعال شوند. بعد آنرا بخورید یا با آن غذا درست بکنید.

بهتر است برای بهره مند شدن از همه خاصیت های سیر آنرا خام بخورید. ولی اشکال در این است که بوی تند و بد سیر تا یک روز در دهان میماند و روی روابط اجتماعی شخص اثر بد می گذارد. همین مسئله باعث شده که خیلی ها از فواید آن صرف نظر کنند و آنرا نخورند.

خبر خوب این است که شش ماده غذایی وجود دارد که اگر آنها را دقیقأ قبل از خوردن سیر و یا همراه سیر بخورید بوی سیر را از بین می برند یا باعث کاهش آن میشوند.

این شش ماده غذایی عبارتند از:

1 – سیب

2 – اسفناج

3 – ریحان

4 – جعفری

5 – شیر پر چربی

6 – چای سبز

حالا با دانستن این مسئله دیگر دلیلی وجود ندارد که این ماده معجزه آسا را از رژیم غذاییتان حذف کنید. تا میتوانید سیر بخورید و از خواص آن بهره مند شوید و ابدأ نگران بوی بد آن نباشید.

منبع : بانوان

امضای کاربر :
افرادی که قادر به مدیریت بخش های انجمن هستند پ.خ بزنند
جمعه 03 آبان 1392 - 19:52
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :